עכשיו זאת כבר עובדה: הישראלים אוהבים את המוזיקה שלהם מרגשת, מפנקת ורב-ערוצית ומעדיפים מערכות שמע וקולנוע ביתי איכותיות שמספקות חווית צפייה והאזנה עילאית.

“כשמוזיקה מכה בך, אתה לא מרגיש כאב”

כך תיאר בוב מארלי את משמעות המוזיקה בשבילו ואם גם אתם ביליתם בביתכם בתקופת הקורונה ודאי תסכימו איתו. השהות הארוכה בבית סיפקה לרבים מאיתנו אינספור שעות פנאי שהפכו לאסקפיזם מתמשך שכולו מרתון סרטים ומוזיקה טובה.

אחד התחומים שזכו לפריחה יוצאת דופן בתקופה זו, היה צריכת המוזיקה והקולנוע הביתי. שירותי ענקיות הסטרימינג וספקיות התוכן כמו נטפליקס, ספוטיפיי, אפל, אמזון ויוטיוב זכו לביקושים גבוהים ומספר המנויים לתכנים שלהן גדל בעשרות אחוזים.

במקביל לעליה בצריכת תכני האודיו והווידאו, נרשמה עליה משמעותית בקניות באונליין, גם אם החנות נמצאת מעבר לפינה – ולא במקרה: הקנייה באונליין נוחה, מפנקת ואינה דורשת טרחה רבה מדי. לכן, יותר ויותר ישראלים שנמנעו בעבר מרכישות של מוצרי “מעורבות גבוהה” ברשת, גילו את הקסם ואת הביטחון שמתלווים להזמנת מכשירי חשמל ביתיים בכלל ומערכות סאונד וקולנוע ביתי בפרט, שעד כה נרכשו, במרבית המקרים, בחנות פיזית.

“בלי מוזיקה, החיים היו שגיאה”

כך אמר ניטשה וצדק. הצמצום בהוצאות הבילוי, התרבות והתיירות, גרמו לישראלים “לרפד את הקן” ולפצות את עצמם על התקופה המאתגרת.

“במקום להסתפק ברמקול בלוטוס’ זול” אומר ניסן בובליל, המנכ”ל והבעלים של פיוז סטריאו, המשמשת מעל 30 שנה בית לחובבי סאונד משובח ולמערכות סטריאו וקולנוע ביתית בהתאמה אישית, “רבים מהם החליטו להתחדש במערכת שמע איכותית, רב-ערוצית, מפנקת ומרגשת וגילו שחוויית הצפייה בטלוויזיה הופכת לעילאית, כאשר הצלילים בוקעים מכל פינות החדר ולא רק מהרמקול הצנוע שבטלוויזיה”.

פיוז סטריאו

צילום: Armour Home

מערכות איכותיות בתחום האודיו והקולנוע ביתי תמיד עשו טוב לנפש האדם. רבים מאיתנו אוהבים מוזיקה טובה שפורטת על מיתרי הלב, אבל בניגוד לעבר, אנשים רבים מעדיפים סאונד משובח שמעצים את החוויה. מסתבר שכבר לא מדובר בקהל נישתי, אלא בציבור רחב מאוד ותקופת הקורונה רק האיצה את המגמה. הישראלים שרותקו לביתם חשו צימאון לחוויית סאונד שתשפר את מצב רוחם והסיפור של ירון והדס משקף זאת היטב.

עובדים מהבית, בצד האפל של הירח…

ירון והדס, מהנדס מכונות ומעצבת פנים, הורים לשלושה ילדים מרמת גן היו שותפים לתובנה זו.

“מיום עבודה שהחל בצאת החמה והסתיים בפקקים עד צאת הנשמה, עברתי לפתע ליום עבודה בסביבה הביתית שלי, כשהמוזיקה המעולה של פינק פלויד מתנגנת ברקע שלפעמים גורמת לי לעצור הכול, לשים ווליום ולהתמכר לחוויה”, אומר ירון ומוסיף: “כמו כל מכור למוזיקה, החלטתי להעלות את רמת הריגושים שלי ולקנות מערכת סאונד חדשה ואיכותית שתכניס הביתה חווית צפייה והאזנה שלא הכרתי.”

פיוז סטריאו

צילום: Armour Home

“מכיוון שרציתי לעמוד בתקציב שהגדרתי לעצמי, עשיתי גוגל, שאלתי חברים והגעתי לאתר של פיוז סטריאו והבנתי מיד שיש פה מקצוענים אמיתיים שחיים ונושמים מוזיקה וסאונד. מעבר למגוון הענק של מותגי סאונד מספקים מקומיים ומייבוא עצמי ואפשרויות הבחירה האינסופיות שפיוז מציעים, הם מציעים הרכבה של מערכת בהתאמה אישית בכל רמת מחיר: החל ממערכות כניסה בשווי אלפי שקלים בודדים ועד מערכות בשווי עשרות אלפי שקלים ואפילו מאות אלפי שקלים, המיועדות לאודיופילים שמוכנים להשקיע באהבה שלהם סכומים לא מבוטלים. שמחתי גם לגלות שיש באתר של פיוז אפשרות לבחור למעלה מ-10 חבילות סאונד משולבות שנבנו באופן מקצועי ע”י מומחי פיוז סטריאו ומציעות שילוב מיטבי של התאמה מקצועית, תקציב וצורך”

גם הדס אהבה את הרעיון. “המחשבה על צפייה בסרטים חדשים בבית ולהרגיש כמו בקולנוע, מאוד קסמה לי. מעבר לכך, כמעצבת במקצועי, התחברתי מאוד למערכות של פיוז סטריאו בהיבט העיצובי ויחד, בחרנו מערכת משולבת קומפקטית עם רמקולים שקועים שהשתלבה בשלמות בסביבת המגורים שלנו, בלי להיראות נטע זר…”

ביתי הוא מבצרי, עם סאונד איכותי.

“ככל הנראה, מגמת העלייה בביקושים של מערכות אודיו וקולנוע ביתי איכותיות לא עומדת להשתנות” מעריך ניסן בובליל מפיוז סטריאו. “אומנם משבר הקורונה נמצא בדעיכה, אבל המספרים מוכיחים שהישראלים גילו מחדש את חוויית הסאונד ואת הריגושים שהיא מכניסה לחייהם… התובנה שהבית והמשפחה הם המרכז ושחיים רק פעם אחת, גורמת לישראלים לטפח את תרבות הפנאי הביתית, להגיע לחנות שלנו בכיכר נוח בגבעתיים ולפרגן לעצמם מערכת שמע מותאמת אישית לתקציב, לרצונות ולחלומות שלהם ולהפוך את ביתם לחלל שכולו חוויית סאונד מדהימה שנשארת לתמיד”